AKCIA
Dotazy
+420 234 261 743 | po-pá 9:00 - 18:00

Vlasy jsou bezesporu důležitou částí našeho zevnějšku přičemž vitamíny na vlasy zde hrají jednu z hlavních rolí. Někdo se péči o vlasy věnuje více, někdo méně, ale asi nikdo z nás není rád, když jsou naše vlasy ve špatném stavu – třepí se, lámou, řídnou, ztrácí barvu či dokonce vypadávají.

Stav našich vlasů navíc mnohé vypovídá o našem vnitřním stavu, fyzickém i psychickém. Obecně lze říci, že pokud nejsme celkově zdraví a v dobré kondici, nemohou takové být ani naše vlasy. Proto se budeme v tomto článku zabývat především vitamíny na vlasy a také tím, na co se zaměřit, abychom byli celkově zdravější a v lepším stavu. Poté se budeme věnovat konkrétním prostředkům, které nám pomohou přímo v péči o naše vlasy.

Zdravý životní styl je pro zdravé vlasy nezbytný

Než se dostaneme ke konkrétním látkám, vitamínům a minerálům, řekněme si něco obecně o zdravé výživě a zdravém životním stylu.

Zdravý životní styl znamená několik základních pravidel – dostatek pohybu, vyvážená a kvalitní strava, dostatečný příjem tekutin.

Ale protože pečovat musíme také o svůj psychický stav, důležitý je rovněž dostatek spánku a minimum stresu. To se možná snáze řekne než udělá, ale v dnešní době existuje mnoho způsobů, jak stres v našem životě co nejvíce eliminovat.

Každému vyhovuje něco jiného, proto zkoušejte, co je tou nejlepší cestou pro vás.

BUĎTE TRPĚLIVÍ!

Téměř každá změna chce čas a o změně stavu našeho zdraví to platí dvojnásob! A zvláště v těch případech, kdy měníme celkový životní styl. Naše tělo je zvyklé na určitý způsob fungování a potřebuje čas na to, aby si uvyklo na nové okolnosti a začalo na ně adekvátně reagovat.

Proto nezoufejte, když nezaznamenáte kýžené výsledky během prvních několika dní. Taková změna se může projevit až po několika měsících, či dokonce roce. Trpělivost ale růže přináší a v tomto případě se obzvlášť vyplatí!

Základem je ovoce a zelenina – přírodní vitamíny na vlasy

Že je dobré jíst hodně ovoce a zeleniny slýchává snad každý z nás už od dětství. Ať už máme k těmto potravinám jakýkoliv vztah, jejich blahodárné účinky nelze vyvrátit. Dobrou zprávou je, že většina látek je obsažena hned v několika druzích ovoce nebo zeleniny. Takže pokud si třeba nedokážete představit, že byste měli pravidelně požívat brokolici, důležité látky v ní obsažené (antioxidanty) najdete také např. v květáku či kedlubnu.

V dnešní době, kdy se rozmáhá vegetariánský a veganský přístup k životu, se k nám dostává nepřeberné množství receptů na zdravá jídla složená ze zeleniny či ovoce. S lehkou mírou nadsázky se dá říct, že dnes si můžeme připravit téměř cokoliv tak, aby nám to chutnalo. Pokud tedy nejste fanouškem nějakého konkrétního druhu zeleniny, zkuste experimentovat s přípravou.

Vitamíny na vlasy – syrové nebo tepelně upravené?

Otázka tepelné úpravy se týká především zeleniny. To, že nejzdravější zelenina je syrová zelenina, je už vyvráceným mýtem. Jsou totiž takové druhy zeleniny, kterým naopak tepelná úprava pomáhá.

Pro rozlišení existuje jednoduchá pomůcka – množství vody, které zelenina obsahuje.

Jsou druhy zeleniny, které jsou „vodnatější“ a jejichž vitamíny se při tepelné úpravě zničí. Takovou zeleninou je např. salátová okurka nebo různé druhy listových salátů.

Naproti tomu kořenová zelenina je pro tepelnou úpravu ideální – má tužší strukturu a obsahuje větší množství zdravých látek, které vyšší teplota nezničí.

Důležitým faktorem je také způsob tepelné úpravy, kdy tím nejméně doporučovaným je smažení – zelenina vsakuje tuk.

Při jakékoliv, tedy i studené úpravě, se doporučuje přidat kapku oleje, který napomáhá lepšímu využití některých olejů.

ZELENINA A JEJÍ ÚPRAVA

U některých druhů zelenin je vhodnější ji jíst syrovou, jiné je lepší tepelně upravit. Pak jsou druhy zeleniny, u kterých je nejlepší tyto způsoby přípravy střídat. Zde uvádíme konkrétní příklady a nejvhodnější způsoby, jak je konzumovat.

Syrové – salátová okurka, listové saláty, česnek

Tepelně upravené – mrkev, chřest, brokolice, kapusta

Obojí (střídat) – rajčata, cibule, špenát, červená paprika

Není jedno, kdy co jíte – vitamíny na vlasy během dne

Ovoce obsahuje mnohem větší množství sacharidů než zelenina. Sacharidy není doporučováno konzumovat večer a v noci, z čehož vyplývá, že ideální dobou, kdy si dopřávat ovoce, je ráno nebo dopoledne. Odpoledne a večer, případně ještě později, si dávejte spíše zeleninu – kromě hrášku a kukuřice, které rovněž obsahují více sacharidů.

Důležité živiny pro tělo i vlasy

Látek, které bychom si měli dopřávat, je opravdu mnoho. Každá z nich je dobrá na něco jiného a někdy je těžké se v tom všem vyznat. Společně se teď podíváme na ty nejdůležitější, jejichž vlastnosti prospívají zdravému růstu našich vlasů.

Bílkoviny

Můžeme se setkat také s odborným názvem proteiny a jedná se o nejdůležitější látku pro náš organismus, tedy i naše vlasy. Tyto vitamíny na vlasy pomáhají jejich stavbě i ochraně, vlasy rostou rychleji, jsou silnější a celkově zdravější. Nejlepším zdrojem bílkovin je bílé maso a ryby, sójové produkty, ořechy či luštěniny.

Jód

Tento minerál ovlivňuje správnou funkčnost štítné žlázy, která je důležitá pro celkové zdraví našeho těla a má vliv také na zdraví našich vlasů. Ovlivňuje buňky vlasových folikulů, které zajišťují správný růst vlasů. Jód najdeme převážně v mořských plodech a vejcích.

Železo

Zajišťuje správné fungování tkání a buněk celého těla, má tedy výrazný vliv na správný růst vlasů. Železo obsahují bílé a červené maso, fazole, čočka, špenát či kapusta. Pro lepší příjem železa se doporučuje konzumace potravin bohatých na vitamín C (citrusové plody), který zlepšuje jeho vstřebávání do organismu.

Síra

Poskytuje živiny nejen našim vlasům, ale také třeba nehtům. Díky ní jsou vlasy silnější, odolnější, dobře rostou a méně vypadávají. Pomáhá také při trávení vitamínů B. Obsahují ji různé druhy zeleniny (brokolice, červená paprika, zelí nebo růžičková kapusta), brambory, ryby a mořské plody, vepřové, hovězí nebo drůbeží maso, ořechy a nebo vejce.

Zinek

Zinek pomáhá vylučování kožního mazu na pokožce hlavy, ta je tak hydratována a zbavena lupů. Zinek je také důležitý pro růst vlasů, má vliv na vlasový folikul. Najdeme jej např. v ústřicích, fazolích, dýních a ve větší míře také v některých druzích ořechů – kešu nebo mandlích.

Omega 3 mastné kyseliny

Obsaženy jsou například v másle či rostlinných olejích, vlasům dodávají lesk a podporují jejich zdravý růst.

Vitamíny, vitamíny, vitamíny na vlasy

Vitamíny tvoří jednu z nejdůležitějších skupin látek pro naše vlasy.

Vitamíny, vitamíny, vitamíny na vlasy

Vitamíny tvoří jednu z nejdůležitějších skupin látek pro naše vlasy.

Vitamín A

– podporuje funkci vlasových folikulů, čímž ovlivňuje růst vlasů a jejich celkový vývoj

– ve značné míře jej najdeme v mrkvi

Vitamín C

– antioxidant, pomáhá tvorbě kolagenu, vlasy jsou díky němu silné a zdravé

– obsahují jej ořechy (vlašské), olivový olej a samozřejmě hlavně citrusové plody

Vitamín H

– má vliv na produkci aminokyselin důležitých pro růst vlasů, hydratuje a zvyšuje lesk

– největší množství obsahuje květák (nedoporučuje se jeho nadměrná konzumace)

Vitamíny B

– vitamín B6 podporuje vstřebávání živin, vitamín B7 obnovuje růst vlasů, zabraňuje šedivění

– B6 najdeme v avokádu nebo banánu, dále v luštěninách či v drůbežím mase, B7 obsahuje vaječný žloutek, mléko, sója nebo neloupaná rýže

Vitamín D

– antioxidant

– je obsažen ve vejci (žloutek), mléce a také v rybím tuku

Vitamín E

– zabraňuje odumírání vlasových folikulů

– nalézá se v rostlinných olejích nebo živočišných tucích

Věnujte svým vlasům dostatečnou péči

Vlasy potřebují dobrou péči nejen zevnitř, ale také zvenčí. Někdy jim můžeme dodávat nespočet potřebných živin a přesto se to na jejich kvalitě nepodepisuje.

Pojďme si teď ještě říct, jak o vlasy správně pečovat a jak jim zajistit přísun nutných výživných látek i zvenku. Pro začátek se vyvarujte těmto chybám:

Na co si dát pozor při:

MYTÍ VLASŮ

Vlasy si nemyjte příliš často. Při častém mytí se z pokožky hlavy odstraňují důležité oleje, které dodávají vlasům živiny a podporují jejich růst. Kromě šampónů používejte také kondicionéry a balzámy – důležité je používat kvalitní vlasovou kosmetiku, ideálně převážně přírodní, ale základem je kosmetika bez parabenů nebo SLS.

Kondicionér nenanášejte hned na kořínky vlasů, ty se tím mastí. Naneste je až na volné vlasy po celé jejich délce, zejména na konečky. Při mytí jemně masírujte pokožku hlavy, a to polštářky prstů, nikoliv nehty.

SUŠENÍ VLASŮ

Ideálním způsobem je nechat vlasy uschnout přirozeně, nijak sušení neurychlovat. To ale samozřejmě není vždy možné. Fénovat by se ale měly vlasy co nejméně, vystavení zvýšené teplotě jim škodí a to i tehdy, použijete-li různé ochranné přípravky (ty používejte vždy!).

Pokud si vlasy po umytí balíte do ručníku, zamotávejte je do turbanu opatrně tak, aby se příliš nepolámaly. Používejte ručníky z mikrovláken nebo z bavlny – stejně dobře vám mohou posloužit také čistě bavlněná trička. Bavlna je k vlasům velice šetrná a urychluje jejich vysoušení. Rozhodně mokré vlasy nečesejte ani s nimi nejděte spát!

ÚPRAVĚ VLASŮ

I zde platí, že méně je více. Vlasy milují přirozenost a na všemožné upravování nejsou stavěné. Nepoužívejte kulmu ani žehličku na vlasy dennodenně, tak často by se neměly ani česat. Česejte vlasy vždy jemně, bez použití velké síly, zejména, když rozčesáváte zacuchané vlasy. Svěřujte se také raději do rukou odborníka, vlasy si doma sami nestříhejte ani nebarvěte.

Nosíte-li vlasy v culíku nebo drdolu, příliš je neutahujte (účes vás nesmí nikde tahat ani bolet) a nedoporučuje se nosit je často stejně upravené. Na noc je nejlepší vlasy svázat do pleteného copu, ve kterém se méně lámou a zamotávají.

Celkově vlasy chraňte před sluncem a chlorovanou nebo mořskou vodou, ani jedno z toho jim dlouhodobě neprospívá. Naopak pravidelné zastřihávání je zbavuje zátěže a podporuje jejich růst.

Vlasy je nutné rozmazlovat

 

Kromě dobré a pravidelné péče můžeme našim vlasům dopřát také něco navíc. Různé masky a zábaly dodávají přímo vlasům potřebné živiny a vlasy jsou díky nim lesklejší, pevnější a celkově zdravější.

 

Protože se vlasy každého z nás liší, každému bude vyhovovat něco jiného. Pokud ale použijete ryze přírodní produkty nebo si masky na vlasy či zábaly uděláte sami doma z ryze přírodních surovin, nemůžou vašim vlasům nijak uškodit.

VĚŘTE PŘÍRODĚ

Životní styl zaměřený na ryze přírodní produkty je poslední dobou velmi moderní, a to hned z několika důvodů. Čistě přírodní výrobky obsahují jen ty složky, které nalezneme v přírodě kolem nás. Jejich zdraví prospěšné účinky jsou zcela zřejmé, potvrzuje je nemalé množství vědeckých prací – a stejně tak zkušenosti mnohých z nás.

Různé vitamíny a minerály jsou pro naše tělo léčivé a výrazně podporují náš zdravý vývoj v různých oblastech. Budete-li věřit přírodě a snažit se jí ve svém životě dát co největší prostor, nemůžete šlápnout vedle.

Kvalitní oleje přímo z přírody

Olejů existuje několik druhů a každý z nich má své specifické vlastnosti. Můžete je buď přidat do vlasového přípravku, použít jej jako jednu z ingrediencí v domácí vlasové masce s vitamíny na vlasy, a nebo si z nich dělat vlasové zábaly.

Nejlépe se živiny z olejů do vlasů dostávají, když olej trochu zahřejete a necháte ho na vlasech i několik hodin. Oleje jdou – pro někoho možná překvapivě – dobře smýt. A při jejich používání nezapomínejte ani na vlasovou pokožku, do které trochu oleje také vmasírujte, abyste dodali vlasům živiny už od kořínků.

Přírodní oleje lze také kombinovat, například s esenciálními oleji – ty ale používáme pouze spolu se základním olejem, nikdy samostatně!

Arganový olej

Ačkoliv patří k těm dražším olejům, investice do něj se rozhodně vyplatí. Díky vysokému obsahu vitamínu E, Omega 3 a 9 mastných kyselin a antioxidantů je ideálním pomocníkem pro poškozené a lámavé vlasy. Vyživuje je a regeneruje, zlepšuje se tak jejich elasticita a lépe se rozčesávají.

Arganový olej na vlasy také chrání vlasy před slunečním zářením a případným vysušováním. Matným vlasům vrací lesk a vlasy tak opět vypadají krásně a zdravě.

Kokosový olej

Snad nejuniverzálnější olej na světe. Použít se dá totiž nejen na vlasy, ale také na celé tělo či dokonce k přípravě jídel.

Kokosový olej obsahuje vitamín E a kyselinu kaprinovou, která má antibakteriální účinky a chrání pokožku hlavy před infekcemi, svěděním a vznikem lupů. Vlasy jsou díky němu lesklejší a hlavně silnější, od kořínků po konečky.

Olivový olej

Tohoto zdravého pomocníka v kuchyni můžeme využít i v péči o naše vlasy. Je bohatým zdrojem vitamínu E a dalších výživných složek, díky kterým dodává vlasům živiny a posiluje je.

Doporučuje se na poškozené a suché vlasy, i normálním a zdravým vlasům však dodává lesk a sílu.

Hroznový olej

Tento olej se připravuje ze semínek, která jsou bohatá na vitamín E. Vlasy jsou díky němu zdravější a silnější, pokožka hlavy je hydratovaná a bez lupů a nečistot.

Avokádový olej

Hydratuje pokožku hlavy a podporuje růst vlasů. Vlasy jsou díky němu silnější a zdravější, pomáhá především suchým a lámavým vlasům.

Jojobový olej

 

Svou strukturou připomíná jojobový olej kožní maz. Díky tomu hydratuje vlasovou pokožku a posiluje vlasové folikuly, čímž podporuje zdravý růst vlasů.

 

Jojobový olej má navíc antifungální vlastnosti, pomáhá zbavit se odumřelé kůže a jiných nečistot. Vitamín E, Omega 6 a 9 mastné kyseliny a antioxidanty vyživují vlasy a udržují je zdravé.

Konopný olej

Díky vysokému obsahu proteinů a minerálů zlepšuje pružnost vlasů a usnadňuje jejich rozčesávání. Vlasy jsou po použití konopného oleje také lesklejší a mají větší objem.

Rozmarýnový olej

Tento olej pomáhá především růstu vlasů tím, že stimuluje vlasové folikuly a zvyšuje krevní oběh pokožky hlavy. Pomáhá rovněž zbavit se různých kožních problémů a zmírňuje přetížení vlasů.

Další přírodní zázraky s vitamíny na vlasy

Potřebné vitamíny a živiny mohou naše vlasy dostat i přímo z konkrétních potravin. Mnoho z nich najdeme v kuchyni a použít na vlasy by náš možná ani nenapadlo. Např. mletá káva, kefír, jablečný ocet, šťáva z brambor, cibulový nebo zázvorový vývar a nebo vejce – vyzkoušejte bílek i žloutek, každému vyhovuje něco jiného. Jak už jsme zmínili výše, ať už vám tyto přírodní recepty pomohou nebo ne, uškodit vám ani vašim vlasům určitě nemůžou.

Přípravky pomáhající při vypadávání vlasů

Bohužel se někdy stává, že naše vlasy nereagují na žádnou péči. Pokud jim dopřáváte dostatek živin a staráte se o ně dobře a pravidelně, a vaše vlasy jsou přesto slabé, lámou se nebo dokonce vypadávají, může jít o závažnější problém, který je nutno léčit jinak.

Za nejčastější příčinu vypadávání vlasů je označován hormon DHT, který ničí vlasové folikuly a zastavuje růst vlasů. Pomocníky při těchto potížích mohou být např. finasterid či minoxidil. Jsou to látky obsažené v běžně dostupných a testovaných výrobcích pro péči při padání vlasů.

Finasterid je určen pouze pro muže a může mít nepříjemné vedlejší účinky, jako např. impotenci či ztrátu libida. Minoxidil mohou používat také ženy a k nejčastějším vedlejším účinkům u něj patří vysušování pokožky a s ním spojené svědění.

Přírodní řešení bez vedlejších účinků

– přesně to nabízí Nanogen sérum. Podle nezávislých laboratorních testů z roku 2012 prováděných ve Francii je tento přípravek účinnější než výše zmíněný minoxidil, a to dokonce několikanásobně. Jedná se o ryze přírodní produkt obsahující růstový faktor VEGF, který je rostlinného původu.

Právě z toho důvodu se u používání Nanogen séra nevyskytují vedlejší účinky. VEGF zabraňuje hormonu DHT v ničení buněk vlasových folikulů a chrání tak vlasy před jejich vypadáváním. Rovněž snižuje dobu, po kterou je vlas v poslední fázi růstu, čímž urychlí vytvoření nového vlasu

Co mi může pomoci okamžitě?

Pokud máme problém s vypadáváním vlasů, není to nikdy příjemné. Léčba s pomocí jakéhokoliv výše zmíněného přípravku bohužel nezabere přes noc. A v případě minoxidilu se na začátku léčby můžeme dokonce setkat se zvýšeným úbytkem vlasů. To má souvislost se způsobem fungování této látky, která zajistí vypadnutí starého a oslabeného vlasu a podpoří růst nového, tentokrát silnějšího vlasu.

Jelikož jsou vlasy pro mnohé lidi důležitou ozdobou, je zřejmé, že tyto komplikace mohou být velice nepříjemné. Naštěstí nemusíte čekat, až léčba zabere a vaše vlasy budou opět zdravé, silné a husté. Sebevědomí můžete získat během pár chvil díky zahušťovači vlasů.

Zahušťovač vlasů Nanogen

Jedná se o přípravek, který obsahuje tisíce Nanogen vláken z keratinu, tedy ze stejného materiálu, z kterého jsou složeny naše vlasy. Tato mikroskopická vlákna nanesete „posypáním“ na potřebná místa, ta se navážou na jednotlivé vlasy a dokonale s nimi splynou. K přirozenému vzhledu dopomáhá také výběr z široké škály odstínů.

Nanogen vlákna drží na vlasech velmi pevně, odolají silnému větru či dešti a s použitím voděodolného fixátoru můžete bez obav také do bazénu. Zahušťovač vlasů je dermatologicky testován a je vhodný i pro velmi citlivou pokožku.